Agility 2

Här kommer nu hur det gick för oss på agilityn!

Det var maskeradagility och bara ett PoF arbete så var inte direkt seriöst utan var med därför att Kid skulle få se lite annat och även för att se hur koncentrationen höll.
Banan såg ut på följande sätt:


Som ni kanske ser så började den med en trippelkombination (hästspråk :p) Och sedan direkt till en tunnel, efter det hinder och tunnel igen. Sedan och det hindret jag och Kiddy inte tog, vippbrädan. Detta är därför att denna har vi helt enkelt inte tränat på förren kvällen innan och då var det ingen jättehit.Sen var det ett hinder till innan en tunnel som inte hade en rund öppning baktill (märks att jag inte är van vid agility eller?) En sådan hade vi inte heller tränat på så det blev att gå igenom den några gånger innan vi starta :p

Själva tävlingen gick väl inte så jättebra, men för att vara oss så tyckte jag den gick kanon! Hon lyssnade bra (var i koppel pga händelser just innan) och vi rev väl allt i trippelkombinationen men tunneln sa det bara "swich!" så var hon igenom! Dem är hon mästare på ;) Sen hindret efter var första gången hon "tog mig i hand" för hon tyckte det var så skoj, sen nästa tunnel var det snabbt igenom igen! Sen hinder och efter det sista tunneln som hon tveka lite på men ändå gick igenom och du hade vi slutfört banan! Hon fick mycket beröm och godis :D
Det kanske inte gick så bra, men vi hade kul och hon lyssnade på mig! Så för oss var det en succé.

Här kommer lite bilder från tävlingen!


Hur vi var utklädda (har att göra med kiddys smeknamn "Kid")



Just innan starten, tyvärr saknar jag bilder från själva banan då det gick lite dåligt att överföra bilder via msn då för mig och Marika :/



Tudd med Marikas hund Merza!! Merza hade tränat agility innan, men inte med Emma


Prisutdelningen där Kiddy siktade in sig på den roliga påsen jag hade i handen ;)
Brevid oss står min klasskamrat Carro som också gjorde en fin runda :D


Sen på kvällen då Merza och Marika sov över hos oss visade Merza än en gång att hon är en knapillon! Men Lusen verkar tycka det är mysigt.

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Tävlingen gick toppen för båda tyckte jag :D Men de hade ett crapigt system på poäng räkningen :/

Postat av: Sanna

Skojar du? Det var knäppt!

Postat av: Marika^^

Min KNAPPILON^^Haha xD

Postat av: ~K

haha, fan vad söt du är!

Postat av: Sanna

Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback